Reklama teaserowa
- zwana też reklamą drażniącą jest to typ reklamy dokonywanej w co najmniej dwóch odsłonach.
W pierwszym etapie podawany jest komunikat mający zaciekawić konsumenta, w drugim etapie podawany jest komunikat właściwy.
Teaser musi zaskoczyć, skłonić do myślenia. Sprawdza się podczas wprowadzania na rynek nowej marki, produktu lub poważnej zmiany oferty firmy. Powinien zbudować w odbiorcy napięcie i wyzwolić chęć odgadnięcia, co może się kryć za zagadkowym przekazem. Zachęcony i podrażniony konsument chce wiedzieć więcej, chce znać zakończenie tej bajki, dlatego też oczekuje na jej finał.
Przykład: na billboardzie pojawia się slogan: MOC emocji. Slogan ozdobiony jest rysunkiem głowy byka. W kolejnej odsłonie ciekawość wzbudzona tym komunikatem jest zaspokojona: ujawnia się reklamodawca - jedna z firm ubezpieczeniowych.
Przed piłkarskimi Mistrzostwa Europy w 2008 roku pojawiła się reklama teaserowa z trenerem reprezentacji polski, Leo Beenhakkerem oraz pytanie: "Jakie zmiany ujawni Leo Beenhakker?" (w domyśle - w składzie Polaków).
Po kilku dniach oczekiwania okazało się, że Leo Beenhakker zachęca do zmiany, ale konta w banku BZ WBK: "Zmień konto - dla pieniędzy!"
Teaser w Polsce wykorzystują m.in. Play, Lech, serwis Bezpieczne Firmy.pl, sieci internetowe.
Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,
zespół www.reklama-z-google.blogspot.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz