Outdoor
(ang. na zewnątrz)
– reklama zewnętrzna, reklama uliczna, out of home,
nazywany także skrótem ooh dosłownie "poza domem".
Taka reklama z wykorzystaniem digital signage jest formą digital out-of-home (DOOH) advertising. Jest to wizualna elektroniczna komunikacja.
Jej celem jest dostarczanie przekazu reklamy do konkretnych miejsc, w określonych porach z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza
(local advertising).
Outdoor oznacza reklamę eksponowaną na zewnątrz.
Prezentowana na specjalnie do tego przeznaczonych nośnikach reklamy: tablicach reklamowych, billboardach, citylightach, słupach ogłoszeniowych, nośnikach zamocowanych na wiatach przystankowych czy kioskach, tablicach elektronicznych, telebimach itp.
Niestandardowym rozwiązaniem w reklamie zewnętrznej jest reklama ambientowa: opakowywanie budynków lub reklama wielkoformatowa z wykorzystaniem form trójwymiarowych.
Outdoor jest elementem działań reklamowych ATL (Above The Line), czyli działań realizowanych poprzez ogólnodostępne, środki masowego przekazu. W odróżnieniu od innych mediów (np. prasy lub telewizji) outdoor przenosi wyłącznie treść reklamową.
Najpopularniejsze nośniki reklamy zewnętrznej to:
Billboard
Ogólna, popularna nazwa wielkoformatowych tablic przeznaczonych do prezentacji plakatów reklamowych. Najczęściej umieszczany przy ulicach lub przy drogach poza obszarami zabudowanymi. Często oświetlony dla zapewnienia odpowiedniej widoczności plakatu nocą. Najczęściej spotykane wymiary billboardu to 5,04x2,38 m.
Citylight
Panel reklamowy o wymiarach 1,20 × 1,80 m. Plakat reklamowy jest zawieszony za szybą z tworzywa i zazwyczaj podświetlony. Montowany w wiatach przystankowych, na latarniach lub wolno stojący.
Reklama pneumatyczna
Reklama dmuchana, dmuchaniec. Mobilny pneumatyczny nośnik reklamy outdorowej. Bardzo szybki w montażu. Jest łatwy w transporcie. Zapakowany ma małe gabaryty. Jest lekki i efektowny. Stosowany na wszelkich imprezach plenerowych. Eksponowany na krótki okres.
Reklama wielkoformatowa
Zazwyczaj eksponowana bezpośrednio na ścianach budynków lub w czasie remontu budynku na rusztowaniu. Wykonane są z siatki winylowej, backlightubanner, frontlight (nie przepuszcza światła) lub pełnego winylu(przepuszcza światło) .
Przykładem realizacji wolno stojącej jest czterostronny Big Mamut Backlight Stand. Wolno stojąca sześcienna konstrukcja budowlana na własnym fundamencie, której cztery backlightowe powierzchnie ekspozycyjne są oświetlone własnym wewnętrznym źródłem światła LED. Przekaz reklamy nadrukowany jest na przepuszczającym światło materiale techniką druku wielkoformatowego.
Reklamy wielkoformatowe to te, mające powyżej 100 m² powierzchni.
Historia
Już w czasach starożytnych stosowano reklamę zewnętrzną w postaci napisów na ścianach budynków, kamiennych lub terakotowych szyldach karczm i zajazdach. Umieszczano znaki cechowe w średniowieczncyh uliczkach. Tysiące lat temu Egipcjanie wykorzystywali wysokie skalne obeliski do publikacji prawa. W formie skalnych tablic "ukazało się" prawo mojżeszowe. W 1835 w Nowym Jorku powstał pierwszy plakat zewnętrzny o wymiarach powyżej 50 stóp kwadratowych. Wykonała go pracownia Jared Bell'a, gdzie drukowano zwyczajne plakaty na potrzeby cyrku. W 1900 w Stanach Zjednoczonych podczas trwania narodowych kampanii reklamowych wprowadzono standard Billboardu.
Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,
zespół www.reklama-z-google.blogspot.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz