dieta reklama internet zabawa hobby dzieci          dieta reklama internet zabawa hobby dzieci

wtorek, 8 listopada 2011

Reklama porównawcza - informacje podstawowe


Reklama porównawcza 


– jedna z form reklamy, w której porównuje się przedmiot reklamy z przedmiotem analogicznym konkurencji.


Reklamę porównawczą można podzielić na:

  • reklamę porównawczą bezpośrednią, gdy przedmiot reklamy porównuje się z konkretnym przedmiotem konkurencji: np. cena rozmów telefonicznych u nas jest niższa niż u operatora X.
  • reklamę porównawczą pośrednią, w której nie wymienia się konkretnego przedmiotu konkurencji lecz daje się do zrozumienia w sposób bardziej lub mniej jednoznaczny, o jaki przedmiot i jaką konkurencję chodzi, np. cena rozmów telefonicznych u nas jest niższa niż u wiodącego operatora.

Prawodawstwo niektórych państw reguluje kwestię reklamy porównawczej w ramach przepisów o uczciwej konkurencji.
Reklama porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami jeżeli:

  • nie jest reklamą wprowadzająca w błąd,
  • porównuje w sposób rzetelny i dający się zweryfikować,
  • porównuje obiektywnie jedną lub kilka istotnych, charakterystycznych, porównywalnych cech towarów i usług,
  • nie powoduje pomyłek w rozróżnieniu kto kogo porównuje,
  • nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa
  • nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta.



Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,
zespół www.reklama-z-google.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz